ΑΡΘΡΑΠΑΙΔΕΙΑ

18.01.2022

Κίμων Χατζημπίρος: Πανεπιστήμιο-φαρμακείο

Άρθρο του κ. Χατζημπίρου που δημοσιεύτηκε στα ΝΕΑ

                                                 Πανεπιστήμιο-φαρμακείο
Το φαρμακείο είναι χώρος καθαρός, περιποιημένος, οργανωμένος. Διανέμει ελεγμένα ποιοτικά προϊόντα, τα οποία έχουν επινοηθεί με επιστημονική έμπνευση και υλοποιηθεί με σκληρή δουλειά. Χιλιάδες μπουκαλάκια και κουτάκια περιέχουν υλικά, που μπορούν να διορθώνουν βλάβες της υγείας και ατέλειες του σώματος. Κανείς δεν διαταράσσει το πρωτόκολλο ούτε παραβιάζει τους αυστηρούς κανόνες λειτουργίας του φαρμακείου.
Η διανοητική ανάταση και η υλική ευεξία της κοινωνίας βασίζονται στην λειτουργία πανεπιστημίων με προδιαγραφές φαρμακείων. Διημερεύουν και διανυκτερεύουν όλα τα 24ωρα του έτους. Χαρακτηριστικό τους οι ημερομηνίες λήξης. Ημερομηνία λήξης για τις γνώσεις, την διδασκόμενη ύλη και τα αντικείμενα μελέτης, που αναθεωρούνται τακτικά, ακολουθώντας τις επιστημονικές εξελίξεις. Ημερομηνία λήξης για τις θητείες διδασκόντων και ερευνητών, που παρατείνονται μόνον μετά από θετική κρίση και ανανέωση των επιστημονικών αντικειμένων τους. Ημερομηνία λήξης και για τους σπουδαστές, μετά από εύλογο χρόνο.
Η δραστηριότητα του πανεπιστημίου-φαρμακείου οδηγεί σε εμπεριστατωμένη ανάλυση της πραγματικότητας και επινόηση χρήσιμων εφευρέσεων. Διευθύνεται δημοκρατικά από οραματιστές σοφούς, αλλά και από έμπειρους ανθρώπους της αγοράς. Βασικότερος ρόλος του, η διαμόρφωση καταρτισμένων στελεχών που θα στηρίξουν και θα ωθήσουν μια ποιοτική πρόοδο. Οι απόφοιτοι, επιστήμονες και μηχανικοί, ειδικοί σε ανάλυση μαθηματικών, νομικών, ιατρικών, οικονομικών, αστροφυσικών, καλλιτεχνικών, λογοτεχνικών, κοινωνικών, βιολογικών, πληροφορικών ή άλλων συστημάτων και σε αναζήτηση τεχνολογικών εφαρμογών, σχηματίζουν την αξιοκρατικά επιλεγμένη κοινωνική ελίτ.
Κάθε πανεπιστήμιο-φαρμακείο περιέχει αμφιθέατρα, βιβλιοθήκες, εργαστήρια, σπουδαστήρια κ.λπ. αλλά και υπόγεια γκαράζ, διαθέσιμα σε σπουδαστές με εμμονική φαντασία και ταλέντο, για να ψάχνουν ελεύθερα τρελές ιδέες και εφευρέσεις, χωρίς να δεσμεύονται από δεδομένα πανεπιστημιακά προγράμματα.
Το πανεπιστήμιο-φαρμακείο δέχεται μόνον άτομα εργατικά και ικανά. Οι σπουδαστές το αγαπούν, φροντίζουν για την αποδοτική λειτουργία του και το στηρίζουν έμπρακτα ακόμα και μετά την αποφοίτησή τους. Η ελκυστικότερη εμφάνισή του και η αισθητική των χώρων είναι αντικείμενα άμιλλας και θετικών προσπαθειών από όλους. Κανένα συντεχνιακό συμφέρον του προσωπικού δεν μπορεί να θέσει εμπόδια στο συντελούμενο έργο. Οι διοικητικές και διαχειριστικές υπηρεσίες λειτουργούν συνεχώς, αποτελεσματικά και αυτοματοποιημένα, χωρίς προσωπικές επαφές. Μετά από την αρχική δημόσια επένδυση, τα έξοδά του, συμπεριλαμβανομένων των μισθών, καλύπτονται από την εισφορά των σπουδαστών, με δάνεια που συνάπτουν για τις σπουδές και εξοφλούν μακροπρόθεσμα, κατά την εργασιακή ζωή τους. Οι περιπτώσεις αποτυχίας ή ατυχίας σπουδαστών ή προσωπικού οδηγούν σε λήξη της συμμετοχής τους στο ίδρυμα, με μέριμνα να υποστηριχθούν οικονομικά από ειδική ασφάλιση, αν χρειάζεται.
Στο πανεπιστήμιο-φαρμακείο, επανάσταση είναι η γνώση, ως όρος αυθεντικότητας, κατά Ζακ Μονό, κάθε λόγου και πράξης. Βία, κινήματα, επιβολές απόψεων, διεκδικήσεις με ταξικά, πολιτικά, κοινωνικά, θρησκευτικά, σεξουαλικά αιτήματα και γενικώς κονσερβαρισμένες συνταγές δεν ευδοκιμούν. Ευγενικά ρομποτάκια απομακρύνουν σταθερά κάθε άτομο ή ομάδα που αποπειράται να επηρεάσει ή να παρεμποδίσει την ελεύθερη ανάπτυξη και διάδοση της γνώσης.
(Απόσπασμα από μελέτη περί «πανεπιστημίου-μαυσωλείου και καρποφόρας μεταρρύθμισης προς το εξελιγμένο πανεπιστήμιο του 2222»).

Κίμων Χατζημπίρος